Zobacz co tracisz nie mając firmowej strony internetowej

  • 7 maja 2020
  • Kamil Widur

We współczesnym świecie zdecydowana większość firm ma swoje strony internetowe i dotyczy to nawet bardzo małych przedsiębiorstw. Jednak niektóre osoby nadal wzbraniają się przed założeniem swojej witryny. Dlaczego? Nie da zaprzeczyć, że posiadanie „swojego miejsca” w sieci ma wiele plusów. Co traci przedsiębiorca, który nie ma własnej strony internetowej?

Co zyskuje przedsiębiorca, kiedy ma własną stronę internetową?

1. Docierasz do Klientów

Firmowa strona internetowa daje szansę na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy bez niej nie byliby w stanie zapoznać się z ofertą. Nawet jeśli przedsiębiorstwo działa lokalnie, to nadal może sprzedawać swoje produkty lub usługi na szerszym rynku. Dane branżowe pokazują, że zakupy internetowe stają się nieodłącznym elementem współczesnego życia. Nawet jeśli nie planuje się otworzyć witryny skupionej wyłącznie na sprzedaży, to trzeba pamiętać, że ludzie zwykle najpierw wyszukują informacji o firmie w internecie, zanim faktycznie odwiedzą jej lokalizację.

2. Masz łatwy kontakt z Klientem

Strona internetowa to doskonałe medium, które łączy klienta i przedsiębiorcę, dodatkowo upraszczając komunikację. Od teraz osoby zainteresowane usługami mają źródło informacji o Twoich usługach. A jeśli będą chciały skorzystać z oferty to zamiast zarzucać Cię telefonami, wybiorą najprostszą drogę – internetowy formularz kontaktowy lub czat.

3. Jesteś widoczny w sieci

Strona WWW to również większa widoczność. Połączenie mediów społecznościowych, strony internetowej i marketingu daje możliwość kontrolowania tego, w jaki sposób firma jest odbierana przez klientów. Wyjątkowy pomysł, własny styl, wchodzenie w interakcje i budowanie zainteresowania – te czynniki mogą spowodować, że przedsiębiorstwo w zaledwie kilka dni stanie się popularne i lubiane.

Co traci przedsiębiorca, kiedy nie ma własnej strony internetowej?

1. Nie ma strony, nie ma firmy

Co traci przedsiębiorca, kiedy nie ma własnej strony internetowej? W zasadzie wszystko to, co zostało przedstawione jako zalety. Dziś wielu klientów szuka informacji tylko w sieci. Jeśli firma nie posiada swojej strony, to klient jej po prostu nie znajdzie.

2. Pozbywasz się Klientów

Dane GUS z 2018 nie pozostawiają złudzeń. Dokładnie 93% respondentów deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie 7% przyznało, że nigdy nie zamówiło w e-sklepie. Potencjał internetu i strony WWW, na której można umieszczać swoją ofertę jest nieograniczony.

3. Tracisz czas, który możesz poświęcić na sprzedaż

Żaden człowiek nie może pracować przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu. Rzadko która firma jest też otwarta całodobowo. Dlaczego o tym wspominamy? Strona internetowa to najlepszy pracownik, który nie ma wolnego. To miejsce, które nigdy nie jest zamknięte i działa samodzielnie – informując klientów o ofercie oraz pozwalając na szybki kontakt i złożenie zamówienia.