Czym są słowa kluczowe i jak je odpowiednio dobrać wykorzystując Planer słów kluczowych

  • 12 lipca 2023
  • Kamil Widur

Wybór odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważny, wynika to z tego, że możemy mieć wysokie wyniki w wyszukiwarce, ale nie będziemy mieć odpowiednich konwersji. Dlatego tak ważne jest odpowiednio dobrane słowa kluczowe do naszej strony.

Co to są słowa kluczowe

Słowa kluczowe inaczej frazy kluczowe są to słowa, które po wpisaniu w wyszukiwarkę np. google jest w stanie nam wyszukać informacji na stronach internetowych. Słowa kluczowe w ogólnej formie występują 1-2 słów, a słowa kluczowe z długim ogonem, czyli long tail występują od 3 słów. Właśnie po umieszczonych słowach kluczowych na naszej stronie Użytkownik korzystający z wyszukiwarki wpisując właśnie to nasze słowo kluczowe, może znaleźć wyszukiwane zagadnienie na naszej stronie.

Planer słów kluczowych od Google

Skorzystamy z planera słów kluczowych od Google, aby mieć dostęp do planera słów kluczowych, musimy stworzyć kampanie Google Ads, oraz przejść z trybu inteligentnego do trybu eksperta. Zawsze na początek jest tryb inteligentny, po wejściu w panel Google Ads, klikamy w prawym górnym rogu w ustawienia i na dole listy klikamy w przycisk przejdź do trybu eksperta. Warto pamiętać, że po przejściu do trybu eksperta nie mamy powrotu do trybu inteligentnego.

W panelu Google Ads klikamy po lewej stronie w Narzędzia -> Planowanie -> Planer słów kluczowych. Pojawią nam się dwie kafelki. Klikamy w “Poznaj nowe słowa kluczowe”.

Słowa kluczowe Planer słów kluczowych
(Screen z panelu Google Ads)

Następnie pojawi nam się pole do wpisania słowa kluczowego lub kilka słów kluczowych, jakie nam przychodzą do głowy.

Słowa kluczowe Planer słów kluczowych
(Screen z panelu Google Ads)

Po wygenerowaniu wyniku. Pojawi nam się lista fraz kluczowych, musimy sprawdzić lokalizację, język oraz okres podanych wyników słów kluczowych. Dzięki wyborze okresu możemy sprawdzić, czy dane słowa kluczowe nie są sezonowe. Po zdefiniowaniu lokalizacji, okresu i języka, możemy przejść do analizy słów kluczowych. Na górze pojawi nam się przez nas wybrane słowo/słowa kluczowe. My wpisaliśmy jedno słowo kluczowe "car detailing".

Słowa kluczowe Planer słów kluczowych
(Screen z panelu Google Ads)

Możemy sprawdzić m.in. jak słowo kluczowe "car detailing" ma średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, jej konkurencje oraz stawkę za słowo kluczowe w Google Ads. Najlepiej wybierać słowa kluczowe, które mają niską konkurencyjność i dużą miesięczną liczbą wyszukiwań. Takie słowo kluczowe również nie da nam gwarancji, że będzie dobrze konwertować, może tak się okazać, że będziesz miał dużo kliknięć i wyświetleń, a będzie z nich mała konwersja. Wtedy będzie trzeba zdecydować czy warto inwestować w takie słowo kluczowe.

Poniżej podanego przez nas słowa kluczowego, wyświetla się lista propozycji słów kluczowych, można z niej wybrać właściwe słowa kluczowe, które po naszej analizie będą odpowiednie. Warto zainteresować się takimi frazami jak long tail, czyli są to słowa kluczowe, które mają więcej niż 2 słowa. Takie słowa kluczowe jest oczywiście łatwiej pozycjonować, a mogą być bardziej konwertujące od takich ogólnych fraz kluczowych.

Google Ads pomaga w szybszej analizie słów kluczowych

Do szybkiego przeanalizowania czy dobrane słowo kluczowe jest warte pozycjonowania, potrzebne jest stworzenie kampanii Google Ads. Pozwoli nam to w szybkim czasie sprawdzić jakie słowa kluczowe najlepiej nam konwertują i jakie najlepiej słowa pozycjonować. Pozycjonowanie słów kluczowych to praca długoterminowa, szkoda by było pracować nad wy pozycjonowaniem danego słowa kluczowego bez żadnego efektu.

Podsumowanie:

Jeżeli chcemy być lepiej widoczni w wyszukiwarce, musimy wybrać właściwe słowa kluczowe dla naszej strony, następnie jest umacniać tak, aby być, jak najwyższej pozycji. Ciężko jest wybrać za pierwszym razem odpowiednie dla naszej branży słowa, ponieważ wszystko zależy też od wielkości naszej konkurencji. Najlepiej wybierać te, które są często wyświetlane, ale żeby miały niską konkurencyjność. Żeby taki było warto celować w słowa kluczowe long tail. Po wyborze słów i wdrożeniu ich na naszą stronę trzeba cały czas budować pozycję oraz sprawdzać, czy nasze frazy kluczowe odpowiednio konwertują.



Jest to wspólna seria publikacji artykułów na dwóch blogach. Na blogu Sower w języku Polskim, oraz w języku Angielskim na Blogelist

Wersja w języku Angielskim jest dostępna tutaj.