Czy ma się czego obawiać Klient zamawiając stronę internetową?

  • 2 czerwca 2020
  • Kamil Widur

W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej stanowi “must have” każdego biznesu. Bez względu na to, czy prowadzimy restaurację, wypożyczalnie samochodów, czy biuro księgowe, obecność w internecie jest niezwykle ważna. Wielu klientów, którzy decydują się na założenie strony www lub jej odświeżenie, ma jednak rozmaite wątpliwości. Czy słusznie? Czego najczęściej obawiają się klienci zamawiający stronę internetową? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań związanych z tym zagadnieniem, przedstawiono poniżej.

Obawy ze strony Klientów

W przypadku każdego rodzaju usług klientom bardzo często towarzyszą różne obawy. Czy zlecenie zostanie zrealizowane w terminie? Czy rezultat będzie taki, jak zakładano? Co, jeżeli pojawią się dodatkowe koszta? Jak postępować, gdy coś nam się nie spodoba? Zapewne z takimi pytaniami boryka się niejeden przedsiębiorca. Jeżeli jednak chodzi o zakładanie stron internetowych, to liczbę takich dylematów, możemy wskazać tak naprawdę na palcach jednej ręki.

Czego może się obawiać Klient zamawiający stronę www?

Wśród obaw, które pojawiają się najczęściej, możemy wskazać poniższe przykłady.

Po pierwsze: termin realizacji

Zdarza się, że w trakcie budowania strony www, dochodzą nowe informacje, czy rozwiązania, które należy wdrożyć. Każda taka zmiana wymaga dodatkowych godzin pracy, co automatycznie wydłuża czas realizacji. Z tego względu, jeżeli zależy nam na tym, aby strona była gotowa w określony terminie, warto zamówić ją z odpowiednim wyprzedzeniem.

Po drugie: efekt finalny

Na tym etapie – z resztą jak na każdym innym – najważniejsze będzie to, komu klient powierzył budowę witryny. Jeżeli zdecydował się na usługi osoby bez doświadczenia, która wyróżniała się jedynie ceną, wówczas efekt końcowy, może znacząco różnić się od tego, który chciał uzyskać. W przypadku strony internetowej, taniej wcale nie oznacza lepiej. O wiele lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalistów, którzy zbudują stronę od podstaw, aniżeli opieranie jej na szablonie. To, jak zostanie stworzona wpływa później na to, w jaki sposób będziemy nią zarządzać.

Po trzecie: domena i serwer

Aby strona działała, jak należy również w przyszłości, konieczne jest regularne przedłużenie domeny i utrzymanie serwerów. Jeżeli o to nie zadbamy, witryna może przestać być aktywna, a dotychczasowe dane przepadną. Warto dowiedzieć się, czy firma tworząca stronę, pomaga w późniejszym zarządzaniu.

Po czwarte: bezpieczeństwo

Wszelkie certyfikaty, czy zgody, które widnieją na stronach, są regulowane przepisami prawnymi. Z tego względu, warto umieścić je na stronie. Skorzystanie z usług niekompetentnych osób, może skutkować tym, że takich informacji zabraknie. Dlatego tak ważne jest to, aby wybierać doświadczone firmy.

Co wyróżnia dobrą stronę internetową?

Przed wyborem wykonawcy, warto również sprawdzić obecne trendy związane z wyglądem stron www. Z pewnością pozwoli to na jasne sprecyzowanie swoich potrzeb.

Nowoczesna strona www

Istnieje wiele czynników, które wyróżniają nowoczesną stronę internetową. Do tych najważniejszych z pewnością możemy zaliczyć:

  • kompatybilność z urządzeniami mobilnymi: jest to niezwykle ważne, ponieważ większość osób korzysta obecnie z internetu w telefonie;
  • spójny content: identyfikacja wizualna oraz ogólny zamysł, to cechy niezwykle ważne, dlatego trzeba mieć na nią pomysł;
  • treści dostosowane do SEO: jeżeli zależy nam na tym, aby pozycjonować stronę, wówczas dobór odpowiednich treści będzie niezwykle ważny;
  • nowoczesny design: warto wyróżnić swoją stronę na tle konkurencji. Stosowanie nowoczesnych filmów video, nietuzinkowe grafiki itp. – to czynniki, które z pewnością zainteresują osoby odwiedzające.

Cech tych jest o wiele więcej, jednak powyżej zostały wymienione te, które są kluczowe, jeśli chodzi o budowę nowoczesnej strony www.

W przypadku każdego rodzaju usług najważniejsze jest doświadczenie i profesjonalizm. Strona internetowa stanowi swoistą wizytówkę każdego biznesu, dlatego jej budowę, należy zlecać profesjonalistom. Takie podejście, nie tylko wyróżni ją na tle konkurencji, ale również pozwoli zachować pełną swobodę związaną z kampaniami reklamowymi.